El streaming: La revolució silenciosa de la televisió
El streaming transforma la TV: flexibilitat, varietat i qualitat. Canvia hàbits socials i publicitaris, desafiant els mitjans tradicionals.
Data de publicació: 21/12/2022
La possibilitat de gravar i editar vídeos gràcies als reels d'Instagram és interessant per millorar la imatge d'un perfil en aquesta xarxa o aconseguir més visibilitat. Aquí et donem consells per aconseguir l'objectiu.
El primer que cal comentar és que els reels d'Instagram tenen una durada limitada: fins a 90 segons. Per tant, disposes d'un temps limitat per generar l'impacte desitjat. Ara bé, el programari permet accelerar, alentir, editar textos o incorporar efectes; en definitiva, una aplicació que permet configurar vídeos al teu gust.
Hi ha alguns trucs i consells pràctics perquè enregistris i editis reels amb èxit. Pren nota, ja que aquesta informació t'interessarà:
L'ús d'eines de gravació específiques és imprescindible si vols aconseguir un efecte professional. Dos exemples d'eines que t'ajudaran a millorar el resultat són el trípode i l'estabilitzador. D'aquesta manera t'asseguraràs una bona estabilitat i il·luminació, que contribuiran a la millora de la qualitat del vídeo.
L'entorn de la gravació és rellevant, sobretot si et preocupa fer un bon efecte. En aquest sentit, és bo assegurar-te que no tindràs molèsties externes i, a més, controlar els sorolls. Finalment, cal assegurar-se que la il·luminació sigui la correcta. El que es fa de manera casolana, quan té una funcionalitat professional, no té bona imatge. Sens dubte, aquest serà un bon complement a l'ús de les eines de gravació.
Començar fort és imprescindible per generar interès en tots els vídeos, però també als vídeos curts. En aquest cas, es tracta de començar amb una frase trencadora o una imatge que capti l'atenció del visitant, utilitzant, a més, els subtítols. A partir d'aquí podràs desenvolupar millor el que vulguis transmetre. No en va, tingues present que, si un vídeo no capta l'atenció en els primers 8 o 10 segons, el més probable és que es deixi de veure.
L'edició de contingut de valor és una altra de les condicions imprescindibles. No es tracta només de començar bé, sinó que interessi el que transmets. Per tant, és bo que estructuris un breu guió amb el que vols dir i donar a conèixer. Això, a la llarga, et permetrà fer un pas més enllà perquè guanyaràs una reputació positiva; un creador de contingut amb bona fama fa que els clients potencials vegin amb interès allò que genera.
La constància és una altra de les condicions per triomfar als reels d'Instagram, per això convé tenir-la en compte. I això és clau, sobretot, en el cas d'influencers o empreses que vulguin obtenir un benefici d'aquesta aplicació. En conseqüència, cal que fixis una freqüència d'edició de vídeos i que la compleixis.
Les tendències en l'edició i la gravació de vídeos han de ser una referència. Ara bé, és recomanable que et centris en aquelles activitats relacionades amb el teu objectiu. Per exemple, les cançons o melodies de moda o les transicions que es fan servir es poden aprofitar.
Els hashtags són imprescindibles per guanyar visibilitat i que altres persones et coneguin. I, de la mateixa manera que s'utilitzen a LinkedIn o a Facebook, Instagram és el lloc apropiat. Això sí, és bo que facis una ullada a les tendències per veure quin és el hashtag (o els hashtags) que millor poden funcionar.
L'opció de canviar la velocitat de reproducció pot ajudar a fer que el teu vídeo sigui més atractiu. Aquest recurs, ben utilitzat, sobretot quan s'accelera. L'essencial és que comprovis que els visitants tenen una bona reacció davant d'aquest recurs. Per tant, no és estrany que la consulta de les tendències sigui un recurs interessant.
Els efectes i filtres a Instagram es renoven amb certa freqüència. I, per aquest motiu, és important que els coneguis i, encara més, que els facis servir amb criteri. Un filtre pot millorar la imatge d'un vídeo, però si no el fas servir bé pot empitjorar-la. Recorda què és el que busca el teu destinatari o client potencial i actua en conseqüència.
Has de donar a conèixer els reels a les teves publicacions, tant a Instagram com a Facebook. Això obliga a que, sempre que els gravis i els tinguis llestos, els comparteixis. Aquesta és la manera d'augmentar-ne l'impacte i les possibilitats que es puguin fer virals.
Els reels d'Instagram són un bon complement o alternativa a TikTok, per això no és sobrer que els tinguis en compte. Actualment no està disponible a Andorra, s'espera que en un futur pròxim ho estigui. I, si t'agrada estar al dia quant a novetats de telefonia, connectivitat i tecnologia, no et perdis cap de les publicacions de Connectem, el bloc d'Andorra Telecom.